Realizarea comunicării cu mass-media în cadrul S.C. DR.
AMER CLINIC S.R.L.
În vederea respectării prevederilor Legii nr. 46/2003 - Legea
drepturilor pacientului, cu modificările ulterioare precum și
pentru respectarea dreptului de informare a reprezentanților mass-media, pentru
diminuarea riscului de furnizare a unor
informații eronate acestora precum și pentru evitarea producerii unor prejudicii de
imagine spitalului sau personalului, sunt
stabilite următoarele reguli privind accesul mass-media, după cum urmează:
Managerul spitalului, doamna farmacist
dr. STELA MARIANA
AL HUSSEIN este purtătorul de cuvânt al spitalului, putând fi
contactată la adresa de email
office@regenmed.ro
și telefon
0365-430200
Accesul mass-media în incinta unităţii sanitare se
realizează astfel:
- reprezentanţii mass-media au obligaţia de a se prezenta la punctul de acces ale
spitalului pentru identificare, unde vor
fi identificați în baza legitimației de serviciu și va fi anunțat managerul
spitalului care va permite accesul în incinta
spitalului. În cazul în care accesul nu este permis acest aspect va fi comunicat
către reprezentanții mass-media;
- reprezentanţii mass-media pot filma în spitale numai în spaţiile pentru care
managerul şi-a exprimat acordul în mod
explicit, iar intervievarea pacienţilor sau filmarea acestora se poate face
numai în condiţiile legii;
- reprezentanţii mass-media în incinta spitalului vor fi însoțiți permanent şi vor
fi echipaţi corespunzător cu halat şi
papuci de unică folosinţă sau mască de protecție, după caz;
- este interzis accesul reprezentanţilor mass-media în zona depozitului de deşeuri
medicale periculoase, precum şi în
orice altă zonă stabilită de managerul spitalului.
Acordarea interviurilor în cadrul spitalului
- Interviurile în cadrul spitalului vor fi acordate de către managerul spitalului
sau alte persoane desemnate de către acesta, cu respectarea drepturilor
pacienţilor și demnităţii umane.
Fotografierea şi filmarea în cadrul spitalului
- reprezentanții mass-media pot filma sau fotografia în incinta spitalului doar în
spațiile în care managerul și-a data
acordul în mod explicit;
- în cazul în care reprezentanţii mass-media doresc intervievarea unui pacient, se
va respecta dreptul pacientul referitor
la exprimarea acordului privind intervievarea şi filmarea/fotografierea sa și că
acest acord a fost exprimat și în scris
conform procedurilor interne ale unitărții sanitare.
Transmiterea informaţiilor către mass-media
- managerul spitalului va asigura periodic sau de fiecare dată când activitatea
spitalului prezintă un interes public
imediat, difuzarea de comunicate de presă, informări de presă, organizarea de
conferinţe de presă, interviuri etc.;
- necesitatea şi oportunitatea organizării de evenimente de presă (conferinţă de
presă) se va decide de către managerul
spitalului;
- în situaţia în care angajații spitalului participă la diferite evenimente
(conferinţe, congrese) împlicând numele
spitalului în calitate de partener al evenimentului respectiv, aceasta se va
realiza în baza unor contracte de
colaborare/parteneriat cu spitalul și cu acordul managerului spitalului.
Comunicarea cu mass-media în situații de criză
- singura persoană abilitată pentru comunicarea cu mass-media în situații de criză
este managerul spitalului;
- managerul spitalului va stabili cine va participa și cine va răspunde
întrebărilor specifice adresate de jurnaliști. Pot
participa mai mulți experți dacă problema este complexă.
Notă de informare privind prelucrarea datelor cu
caracter personal
Pacienților internați în unitatea medicală S.C. AMER CLINIC
S.R.L – SPITAL REGENMED, județul Mureș le sunt utilizate și
prelucrate datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Directivei
CE/95/46 privind protecţia persoanelor fizice
în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a
acestor date, precum şi prevederile Directivei
2002/58/CE privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private
în sectorul comunicaţiilor electronice,
respectiv prevederile Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a
Regulamentului (UE) 2016/679 al
Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia
persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea
datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date.
Astfel, unitatea sanitară, fiecare în calitate de operator de
date, colectează şi prelucrează datele dumneavoastră cu caracter
personal în scopuri legate de furnizarea de asistenţă medicală sau a unui tratament
medical sau de gestionarea sistemelor şi
serviciilor de sănătate sau de asistenţă socială care acţionează în interesul persoanei
vizate.
În acest sens vă informăm următoarele:
- ✓ datele vor fi tratate confidenţial, în conformitate cu prevederile
Directivei CE/95/46 privind protecţia persoanelor fizice în
ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a
acestor date, precum şi prevederile Directivei
2002/58/CE privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii
private în sectorul comunicaţiilor
electronice.
- ✓ datele cu caracter personal ale pacienților pot fi transmise către
furnizorii de servicii ai spitalului, însă doar în scopul
desfășurării activității lor, conform contractului de colaborare şi respectarea
condițiilor legale.
- ✓ datele cu caracter personal ale pacienților pot fi transmise către Casa
de Asigurări de Sănătate, sau către companiile de
asigurări private, în cazul în care voi utiliza, pentru decontarea serviciilor
utilizate, o asigurare de stat, sau o asiguarare
privată.
- ✓ conform prevederilor Regulamentului General privind protecția datelor
(„RGPD”) pentru protecția persoanelor cu privire la
prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date,
pacienții beneficiează de: dreptul de acces;
dreptul la rectificare; dreptul la ștergerea datelor („dreptul de a fi uitat”);
dreptul la restricționarea prelucrării; dreptul la
portabilitatea datelor; dreptul la opoziție; dreptul de a nu face obiectul unei
decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată,
inclusiv crearea de profiluri, astfel cum aceste drepturi sunt reglementate de
Regulamentul General privind protecția datelor
(„RGPD”); drepturile personale vizate; exercitarea drepturilor; dreptul la
informare – sursă directă; dreptul la informare –
sursă indirectă; dreptul la informare – excepții; decizii automate, profilare.
- ✓ datele cu caracter personal pot fi stocate în arhiva spitalului. Aceste
date pot fi transmise, după caz şi altor instituţii pentru
respectarea obligaţiilor legale sau dacă există un interes legitim.
- ✓ principiile GDPR și obligațiile operatorului: unul din obiectivele GDPR
este acela de a mări nivelul de protecție al persoanelor
vizate, aspect care se reflectă în obligațiile operatorului; legalitatea
prelucrării datelor cu caracter personal; legalitatea
prelucrării acestora; transparența prelucrării datelor cu caracter personal;
Limitări legate de scop; Reducerea la minimum a
datelor; Limitări legate de stocarea datelor cu caracter personal.